Nu ska vi gå på Snigeljakt.... (ny variant av Moraträsk låt)

I dag har jag umgåtts med min super duper vänninna Helena. Hon har fått höra om mina sniglar i trädgården...
Så nu i kväll när det började skymma och sniglarna kom fram ur sina gömslen, tog hon sig en tur på gräsmattan.
Ja ni anar inte hur mycket sniglar det kröp fram!
Helena ville hjälpa mig att plocka lite, så hon tog grilltången och en plastpåse i högsta hugg. Jag tog på mig gummihandske på ena handen och plastpåsen i den andra.
Ja ni vet ju att jag plockat en del innan men vi orkade inte ens räkna de små" j**larna. Håll i er nu!
Vi plockade 5,4 kg äckliga slemmiga sniglar!!!!!!!!  Ja vi vägde dem! Är man klok eller ?
Nu har jag utmanat grannarna! Nu får vi se hur mycket de plockar på en och en halv timme!
Hella  hur går det med din snigel bekämpning?  

Kommentarer
Postat av: Gunvor

5,4 kg?!!! Huga! Och så kan man inte ens doppa dem i UTEE
och värma för att ha som dekorationer?! Jag följer din kamp!
Kram, Gunvor

2007-07-24 @ 07:44:35
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jag tog på mig ett par skor som jag ej haft på länge.
De stod ute i grovköket. När jag gick tyckte jag det kändes som om om det satt ngt under sulan framme vid stortån. Tar av mig skon och kollar under sulan. Lakriks bit ? Nää död intorkad snigel..... MAn kunde se antennerna...
Fattar inte hur den hamnat där för de skorna har jag ej haft på mig sedan i våras innan sniglarna tittade fram.....

2007-07-24 @ 09:51:32
Postat av: Patricia/tiza67

Men käre kusin det är jätte lätt att komma ifrån problemet med äkliga slemiga sniglar!!!!!
Flytta till norrland här har vi "bara" de små fina myggen och knotten att brottas med*kusinen ler stort"
Hoppas att livet är bra med er i Skåne!? Längtar efter dig men du kommer väl upp och jagar lite till hösten? Jag tänker mig ta en veckas semester då om allt är ok då!
Sen kanske jag kan skvallra Tage blir farfar gånger två i februari!!!!! Henrik och Robert har lyckats igen:o)
Kram på dig!

2007-08-01 @ 19:11:14
URL: http:///tiza67.blogspot.com/
Postat av: DesignAnnique

5,4 kg... huäck! Jag ryser vid bara tanken.. Vi måste snart fundera ut något bra sätt att använda sniglarna, med den tillgången...:-)
Kika i min blogg också, har en överraskning till dig!

2007-08-10 @ 10:14:33
URL: http://designannique.blogg.se
Postat av: HellaBella

ja sniglarna överlever nog mej som det ser ut.. *suck* har varit på semester i 2 veckor, så dom har fått härja fritt nu ett tag :) Har haft fullt upp varenda dag, men i morrn ska jag ta en rejäl röjning tror jag! Grävde ner ca 5 liter sniglar i en grop innan jag for *urk*

2007-08-13 @ 21:06:02
URL: http://hellabella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0